Skoči do osrednje vsebine

Obveznosti ponudnikov spletnih platform

Obveznosti ponudnikov spletnih platform določa Akt o digitalnih storitvah od 19. do 28. člena.

Ponudniki spletnih platform v Sloveniji morajo uporabnikom storitev zagotoviti dostop do učinkovitega notranjega sistema za obravnavo pritožb, ki jim omogoča, da vložijo elektronske in brezplačne pritožbe zoper odločitev ponudnika o omejitvah, ker se informacije, ki jih je zagotovil uporabnik, štejejo za nezakonito vsebino ali so nezdružljive z njegovimi pogoji poslovanja. Po obravnavi pritožbe lahko ponudnik spletne platforme razveljavi svojo odločitev, v vsakem primeru pa mora pritožnika obvestiti o svoji odločitvi ter o možnosti izvensodnega reševanja spora in o morebitnih drugih razpoložljivih pravnih sredstvih. Prejemniki storitve, na katere so naslovljene odločitve, lahko predložijo spor kateremu koli ustrezno certificiranemu organu za izvensodno reševanje sporov.

Poleg splošnih mehanizmov prijave, ki jih morajo zagotavljati vsi ponudniki storitev gostovanja, morajo ponudniki spletnih platform zagotoviti tudi ukrepe za prednostno obravnavo prijav, ki jih vložijo subjekti, ki imajo status zaupanja vrednega prijavitelja.

Ponudniki spletnih platform morajo za razumno obdobje in po izdaji predhodnega opozorila začasno prekiniti zagotavljanje svojih storitev uporabnikom storitve, ki pogosto objavljajo očitno nezakonite vsebine. Prav tako morajo prekiniti obravnavo prijav in pritožb, ki jih predložijo posamezniki, ki pogosto predložijo očitno neutemeljene prijave ali pritožbe.

Za ponudnike spletnih platform velja tudi razširjena obveznost glede poročanja o preglednosti in obveznost objave podatkov o številu svojih uporabnikov. Poleg tega morajo ti ponudniki sproti poročati o primerih moderiranja vsebin v javno objavljeno dostopno bazo podatkov Evropske komisije. Za dostop do baze podatkov se lahko ponudniki predhodno prijavijo na spletnem naslovu na tej povezavi.

Druge obveznosti, ki jih Akt o digitalnih storitvah nalaga ponudnikom spletnih platform, se nanašajo na zasnovo in organizacijo spletnih vmesnikov (prepoved zavajanja in manipuliranja), preglednost priporočilnega sistema (določitev uporabljenih parametrov in možnosti prejemnikov), oglaševanje na spletnih platformah in zaščito mladoletnikov na spletu. Izpolnjevanje večine zahtev z zadnjih dveh navedenih področij pri ponudnikih s sedežem v Sloveniji nadzira Informacijski pooblaščenec.

Dodatne obveznosti, ki se uporabljajo za ponudnike spletnih platform, ne vejajo za tiste spletne platforme, ki so mikro ali mala podjetja, kakor so opredeljena v Priporočilu 2003/361/ES.

Ponudniki spletnih platform morajo upoštevati tudi vse obveznosti, določene za vse ponudnike posredniških storitev in za ponudnike storitev gostovanja.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava