Skoči do osrednje vsebine

Agencija objavlja pojasnilo v zvezi z odzivi na predlog novega Splošnega akta o kakovosti univerzalne poštne storitve

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije objavlja pojasnilo v zvezi z odzivi javnosti na predlog Splošnega akta o kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve, ki ga je v postopku javnega posvetovanja objavila na svoji spletni strani. Predlog podzakonskega akta je še v postopku javne obravnave, kar pomeni, da določila še niso dokončna. Zainteresirana javnost ima možnost, da k predlaganim rešitvam poda svoje pripombe in predloge, kar je tudi bistvo posvetovanja z javnostjo. Agencija bo po zaključku javnega posvetovanja prejete pripombe dosledno preučila, jih javno objavila in smiselno upoštevala pri pripravi končnega besedila.

Agencija pojasnjuje, da s predlaganimi spremembami splošnega akta sledi nekaterim aktualnim razmeram na trgu poštnih storitev, pri čemer Republika Slovenija tudi z morebitno uvedbo teh ohranja eno najvišjih predpisanih ravni kakovosti univerzalne poštne storitve v EU. Agencija je namreč skladno s svojimi pooblastili dolžna slediti načelu zagotavljanja učinkovitega in kakovostnega izvajanja univerzalne poštne storitve v Republiki Sloveniji.

Splošni akt, ki ureja kakovost univerzalne poštne storitve, ni bil spremenjen vse od leta 2020. Medtem pa je prišlo do znatnega upada količine pisemskih pošiljk v Republiki Sloveniji, kakor tudi v večini ostalih držav EU. Samo od leta 2019 do leta 2024 je tako promet pisemskih pošiljk upadel za več kot 40 %. Stroški izvajalcev univerzalne poštne storitve v EU so v tem obdobju ostali nespremenjeni ali celo narasli, kar se pri prenosu vse manjših količin pisemskih pošiljk odraža v poviševanju stroška na enoto oziroma pošiljko.

Agencija se tako s predlaganimi spremembami splošnega akta odziva na te spremenjene tržne razmere in pri tem sledi primerljivim praksam urejanja kakovosti univerzalne storitve v preostalih državah EU. Tako Slovenija kot ostale države EU se aktivno odzivajo na trende upada poštne korespondence, pri čemer si prizadevajo za ohranjanje kakovosti univerzalne storitve.

Glede konkretnih navedb o prenosu pošiljk agencija pojasnjuje, da ne spreminja rokov za prenos pošiljke s prednostnim prenosom, pri prenosu neprednostnih pisemskih pošiljk pa dodaja dodaten dan za njihov prenos. Pri pošiljkah s prednostnim prenosom bo tako izvajalec univerzalne poštne storitve tudi v prihodnje zavezan k prenosu v zahtevanih rokih, to je najkasneje v treh dneh od oddaje pisemske pošiljke, pri čemer se dan oddaje ter sobote, nedelje in prazniki v rok prenosa ne upoštevajo. Minimalna količina pošiljk s prednostnim prenosom, ki mora biti dostavljena v prvem in drugem dnevu, pa se znižuje za do 5 odstotnih točk.

Po novem predlogu splošnega akta bi bil tako izvajalec univerzalne storitve pri prenosu neprednostnih pošiljk obvezan k prenosu večinskega, to je 95 % deleža vseh pošiljk korespondence, v treh delovnih dneh, dodana pa je zahteva, da se prenos 99 % pisemskih pošiljk zagotovi v štirih delovnih dneh. 

Glede premičnih pošt pa agencija poudarja, da te niso novost, saj so kot ena izmed oblik kontaktnih točk, namenjenih neposrednemu delu z uporabniki poštnih storitev, definirane tako v Zakonu o poštnih storitvah (ZPSto-2) kot v trenutno veljavnem Splošnem aktu o kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve, ki ga je na podlagi ZPSto-2 v letu 2020 izdala agencija, lokalne skupnosti pa jih poznajo vse od leta 2003. Poštno omrežje izvajalca univerzalne poštne storitve je v letu 2024 obsegalo 475 kontaktnih točk, od tega jih je 25 delovalo kot premična kontaktna točka dostopa za zagotavljanje univerzalne poštne storitve. Premične pošte so del omrežja kontaktnih točk izvajalca univerzalne storitve, na njih se izvajajo vse poštne storitve, ki jih izvajalec univerzalne storitve izvaja.

Zahteve za njihovo delovanje se s predlogom novega splošnega akta tudi ne bi ne spremenile: premična pošta mora poslovati v ustreznem prevoznem sredstvu ter biti opremljena tako, da zagotavlja uporabnikom poštnih storitev vse poštne storitve, ki sodijo v univerzalno poštno storitev predpisane kakovosti. Postanek premične kontaktne točke mora biti na mestu, ki je vnaprej določen in objavljen, njen delovni čas pa določi izvajalec univerzalne poštne storitve. Pri tem morajo biti premične kontaktne točke po določilih Splošnega akta odprte najmanj pet delovnih dni v tednu, vsak delovni dan nepretrgoma najmanj eno uro, od tega vsaj enkrat na teden v popoldanskem času po 16. uri.

S predlagano spremembo splošnega akta bi se tako spremenilo le to, da bi tudi premična pošta, tako kot pošta ali pogodbena pošta, lahko bila upoštevana kot kriterij za pokritost prebivalstva s kontaktnimi točkami, s katerimi izvajalec univerzalne poštne storitve izpolnjuje zahteve za izvajanje univerzalne poštne storitve v skladu z zakonom.

Agencija dodaja še, da si ob upoštevanju razmer na trgu, tako na strani izvajalcev kot končnih uporabnikov, vseskozi prizadeva za učinkovito in kakovostno izvajanje univerzalne poštne storitve v Republiki Sloveniji.

 

 

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava