Skoči do osrednje vsebine

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve objavlja izsledke prve raziskave o nakupovanju prek spleta

Za posamezen nakup na spletu namenijo prebivalci povprečno 66 € mesečno, mesečno pa opravijo dva do tri nakupe. Tisti, ki na spletu nakupe opravljajo le občasno, pa v povprečju opravijo nakup izdelkov v vrednosti 85 €, je pokazala raziskava Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije o nakupnih navadah prek spleta. Agencija deluje tudi na področju regulacije poštnih storitev, tako je v okviru spremljanja trga naročila raziskavo o nakupnih navadah uporabnikov pri kupovanju preko spleta, s poudarkom na dostavi. Raziskava je bila opravljena v septembru in oktobru letošnjega leta in je zajela prek 1000 prebivalcev Slovenije.

Raziskava je med drugim pokazala, da je tretjina uporabnikov, 34 %, nakupe opravila v e-trgovinah v Sloveniji, 20 % uporabnikov je nakupe opravilo v trgovinah iz trgov EU.

Skoraj polovica, 47 %, jih je kupila oblačila in obutev, 23 % prehranska dopolnila, 23 % pa kozmetiko. Sledijo izdelki za šport in prosti čas, bela tehnika, računalniki, hrana in izdelki za živali, pohištvo ali izdelki za dom in vrt ter knjige.

Pogosti nakupovalci so za nakupe v spletnih trgovinah v treh mesecih pred raziskavo zapravili v povprečju 387 €, občasni uporabniki spletnih trgovin pa so v zadnjih treh mesecih za nakupe na spletu porabili v povprečju 252 €.

Ženske so, večkrat kot moški, opravili nakup s telefon, in sicer v 62,1 %, moški pa pogosteje z računalnika, v 70,3 %. V starostni skupini do 44 let so uporabniki večji del nakupov opravili prek pametnega telefona, in sicer v 71,5 %, nad to starostjo so pogostejši nakupi z računalnika, tako kupuje 65,1 uporabnikov te starosti. Uporabniki v starostni skupini do 44 let so za svoje nakupe pogosteje uporabili nakup s kartico (59,1 %), starejši od 44 let pa so pogosteje izbrali plačilo po povzetju (45,5 %).

Za dostavo so v raziskavo zajeti prebivalci najpogosteje izbrali dostavo na dom, takšnih je bilo kar 72 % uporabnikov.  Le 11 % pa se jih je odločilo za dostavo v paketomat. Nekaj anketiranih si je dostavo naročilo tudi v službo, teh je bilo 6 % vprašanih, med temi pa je bil nekoliko večji delež žensk, v povprečju 7,1 %.

Skoraj vsi, 96 % uporabnikov, za dostavo spletnih nakupov nad zneskom 50 € pričakuje brezplačno dostavo izdelkov.

Pošta Slovenije in DPD sta bila v povprečju najbolje ocenjena ko gre za zanesljivost in prijaznost, Express One SI pa ko gre za ceno dostave. Reklamacijo zaradi napak pri dostavi je v preteklem letu vložilo 7 % uporabnikov, približno polovica pa je bila z obravnavanjem podane reklamacije zadovoljna.

Več o raziskavi agencije je v priponki.

 

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava