Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije je izvedla raziskavo o zadovoljstvu uporabnikov storitev železniškega potniškega prometa. Namen te je ugotoviti obseg uporabe železniških storitev, izmeriti zadovoljstvo uporabnikov s kakovostjo storitev in cenami. Raziskava je potekala med 4. in 29. september 2025. Anketiranih je bilo skupno 1534 potnikov, ki se z vlakom Slovenskih železnic peljejo vsaj nekajkrat ne leto ali redkeje. Bistvene ugotovitve raziskave so predstavljene po področjih:
1. Uporaba storitev
- Največji delež potnikov pride na železniško postajo peš ali z avtom.
- Slaba polovica potnikov vozovnico kupi na železniški postaji, dobra desetina jo kupi na vlaku.
- Večina anketiranih potnikov meni, da nakup vozovnice ni zapleten, medtem ko 17,8 % rednih in 15,7 % občasnih potnikov ocenjuje, da je nakup vozovnice zapleten.
- Enostavna logistika, ugodna cena in udobje so glavni razlogi za potovanje z vlakom, tako med rednimi kot tudi občasnimi potniki.
- Glavni namen potovanja z vlakom pri rednih potnikih je delo, pri občasnih potnikih pa zasebni opravki.
2. Zadovoljstvo
- Dobra polovica tako rednih kot tudi občasnih potnikov je zadovoljna s ceno vozovnice. Slaba polovica tako rednih kot tudi občasnih potnikov pa je zadovoljna tudi z razmerjem med ceno in kakovostjo prevoza.
- Med rednimi potniki je slaba tretjina takšnih, ki menijo, da je cena železniškega prevoza enaka kot cene ostalih vrst javnega potniškega prometa. Dobra četrtina jih meni, da je cena nižja, dobra desetina pa, da je cena višja.
- Med občasnimi potniki jih tri desetine meni, da je cena enaka, malenkost nižji delež meni, da je cena nižja, slaba desetina pa ocenjuje, da je cena železniškega prevoza višja kot cene ostalih vrst javnega potniškega prometa.
3. Seznanjenost
- Anketiranci so najbolj zadovoljni z dostopnostjo voznih redov (delež zadovoljnih je 61,3 %).
- Dobra polovica (57,3 %) pa je zadovoljna tudi z dostopnostjo informacij o cenah prevoza.
- Najmanj so zadovoljni z dostopnostjo informacij o zagotavljanju pomoči invalidnim osebam in osebam z omejeno mobilnostjo ter z dostopnostjo informacij o odpovedi prevozov in možnostih nadomestnega prevoza.
- Redni potniki so v precej večji meri seznanjeni z ugodnostmi, ki jih ob nakupu vozovnic ponujajo Slovenske železnice. S temi ugodnostmi je seznanjenih dobre štiri desetine rednih potnikov in slaba četrtina občasnih potnikov.
- Za integrirani javni potniški promet (IJPP) je slišalo precej več rednih potnikov (60,3 %) kot občasnih potnikov (35,7 %).
4. Zamude
- Tri četrtine rednih potnikov je navedlo, da ima vlak, ki ga najpogosteje uporabljajo, vsaj enkrat tedensko zamudo.
- Tretjina poroča o povprečni zamudi do 10 minut, petina o zamudi do 15 minut in malenkost nižji delež o zamudi do 5 minut.
- S pravicami v primeru zamude so v večji meri seznanjeni redni potniki (33,0 %), precej manj pa občasni potniki (14,6 %).
5. Pritožbe
- S pravicami potnikov v železniškem prometu in možnostmi za pritožbo so v večji meri seznanjeni redni potniki. Seznanjenih je približno tretjina, medtem ko je med občasnimi potniki seznanjenih približno petina.
- Dobra petina (22,2 %) rednih potnikov in slaba desetina (7,7 %) občasnih potnikov se je že pritožila prevozniku.