Objavljamo raziskavi o zadovoljstvu s poštnimi storitvami med poslovno in splošno javnostjo za leto 2017, ki smo ju izvedli v sodelovanju s podjetjem GFK Slovenija, tržne raziskave d.o.o.
Glavni zaključki Raziskave o zadovoljstvu s poštnimi storitvami med poslovno javnostjo so:
- Izvedena je bila na podlagi vprašalnikov in vzorcev 316 podjetij.
- Naslovljena navadna pisma v notranjem prometu je je najpriljubljenejša vrsta pošiljk med podjetji v Sloveniji.
- Čezmejno pošiljanje pošte je med podjetji redkejše kot po Sloveniji.
- Cena za prenos standardnega pisma je sprejemljiva za 77 % vprašanih podjetij.
- Kar 86% podjetij meni, da bi morale pošiljke prispeti naslednji delovni dan, v še večji meri (95%) pa se jim zdi smiselno imeti dostavo 5 delovnih dni v tednu. Kar 80% jih meni, da sobotna dostava pošte ni potrebna.
- Podjetja so večinoma zadovoljna s storitvami Pošte Slovenije.
- Po mnenju večine vprašanih je zanesljiv prenos pošte najpomembnejši pokazatelj kakovosti (91 % zelo pomembno). Sledita mu zaupanje v ponudnika (83 % zelo pomembno) in odnos uslužbencev (80 % zelo pomembno).
- Večina podjetij se še nikoli ni pritožila.
- Pošta Slovenije je glavni izvajalec poštnih storitev za 92 % podjetij.
- Med drugimi izvajalci je najpogostejši DHL Ekspres, ki mu sledita TNT in DPD.
- Dobri dve petini podjetij bi bilo pripravljenih plačati višjo ceno poštnih storitev, da se ohrani hitrost prenosa poštne pošiljke ter dostava poštnih pošiljk petkrat tedensko.
- Za ohranitev lokacije pošte so podjetja pripravljena plačati v povprečju 7,8 % višjo ceno.
- Več kot polovica (59%) vseh podjetij bi v primeru spremembe cene pisma za 10-15% nadomestilo to storitev z elektronsko pošto.
Glavni zaključki Raziskave o zadovoljstvu s poštnimi storitvami med splošno javnostjo so:
- Izvedena je bila na podlagi vprašalnikov in vzorcev 705 fizičnih oseb.
- Indeks zadovoljstva z univerzalno storitvijo ima vrednost 66,7, kar je nižje od leta 2016 in kaže na znižano zadovoljstvo uporabnikov poštnih storitev.
- Več kot polovica anketiranih (55%) pošto obišče enkrat do trikrat mesečno, 53% pa pri tem obišče vedno isto pošto.
- Večina vprašanih je zadovoljna z oddaljenostjo najbližje pošte od doma.
- Delovni čas pošt se zdi ustrezen dve tretjinam anketirancem.
- Velika večina anketirancev je zadovoljna tako s poštnimi storitvami kot tudi s hitrostjo opravljanja storitev.
- Tri četrtine anketirancev meni, da bi morala PoštaSlovenije pismo dostaviti naslovniku takoj naslednji dan po oddaji pisma, prav tako pa jih večina meni, da je dostava pošiljk potrebna vseh 5 delovnih dni v tednu.
- Najpomembnejši dejavnik kakovosti je lokacija pošte,
- Največ oz. dve petini anketirancev bi bilo pripravljenih plačati višjo ceno poštnih storitev, da se ohrani dostava na dom. Za ohranitev dostave na dom so pripravljeni plačati v povprečju 9,2 % višjo ceno.