Skoči do osrednje vsebine

Odziv AKOS na predlog Zakona o Javni agenciji Republike Slovenije za trg in potrošnike in Javni agenciji Republike Slovenije za finančne trge

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije je v četrtek, 1. 10. 2020, na spletnem portalu PISRS zasledila, da je v medresorski obravnavi predlog Zakona o Javni agenciji Republike Slovenije za trg in potrošnike in Javni agenciji Republike Slovenije za finančne trge.

Predlog omenjenega zakona bistveno vpliva na pristojnosti in delovanje agencije, zato je toliko večje presenečenje, da agencija ni bila niti seznanjena z dejstvom, da se pripravlja takšen zakon. Pri drugih zakonih, ki se dotikajo dela agencije, je namreč redna praksa, da je agencija vključena v njihovo pripravo še preden pridejo predlogi zakonov v medresorsko obravnavo (npr. pri pripravi ZEKom-2 so zaposleni na AKOS že od samega začetka priprave novega zakona vključeni v delovno skupino; enako velja tudi v primeru priprave novele ZAvMS).

Agencija je kljub zelo kratkemu roku - za podajo pripomb je imela samo en dan - preučila osnutek zakona in pristojnim ministrstvom poslala več kot 20 strani argumentiranih pripomb.

Agencija med drugim ugotavlja, da je predlog zakona v nasprotju z več evropskimi direktivami, ki  poudarjajo samostojnost oz. čim večjo neodvisnost agencije od ustanovitelja, pri čemer se neodvisnost nanaša tako na financiranje kot na organizacijo in notranje postopke. Del direktive na področju elektronskih komunikacij ter direktive o avdiovizualnih medijskih storitvah pa je tudi prepoved, da se direktorju agencije spreminjajo pogoji v času trajanja mandata oz. da se ta prekine zaradi organizacijske spremembe.

Nadalje agencija opozarja, da iz predloga zakona ni jasno, kje bo sedež novonastale Javne agencije Republike Slovenije za trg in potrošnike agencije, niti ni predvidene organizacijske strukture. Po mnenju agencije bo predlagana spojitev dolgotrajna, vodila bo v daljše postopke pred agencijo, upočasnjeno bo opravljanje zakonsko določenih nalog in odzivnost na razmere na trgu, kar bodo na koncu občutili tako deležniki na trgih, ki jih regulira agencija, kot tudi končni uporabniki storitev.

Predlagatelj navaja prednosti  povezovanja regulatorjev v Javno agencijo Republike Slovenije za trg in potrošnike, kot so večja učinkovitost in fleksibilnost, boljši nadzor nad delom agencij, skladnost z evropskimi pravili, bolj pregledno financiranje, neodvisnost in samostojnost, vzpostavitev enote za ekonomske analize ter enoten informacijski sistem. Agencija ob tem ugotavlja, da ima mehanizme, ki jih predvideva predlog zakona že vzpostavljene (denimo Sektor za ekonomske analize, zgledno urejen informacijski sistem, vzpostavljen nadzor ministrstev in sodišč nad delom in odločitvami agencije ter vzpostavljeno pregledno financiranje). Glede skladnosti z evropskimi pravili, neodvisnosti in samostojnosti, bolj preglednega financiranja ter večje učinkovitosti in fleksibilnosti pa agencija meni, da bo s predlaganim zakonom dosežen ravno obraten učinek. Ureditev morebitnega kolektivnega vodenja agencije pa je možna v novem Zakonu o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), ki je prav zdaj v pripravi.

Ob tem agencija še posebej izpostavlja, da je po področjih dela že danes eden največjih regulatorjev v Evropi, saj pokriva kar pet (5) vsebinskih področji: elektronske komunikacije, radiokomunikacije, pošta, elektronski mediji in železnice, obenem pa je četrti najmanjši regulator po številu zaposlenih. Pet področji je tudi sicer največje število različnih področij, ki jih pokrivajo regulatorni organi v državah EU. Agencija s kar devetimi področji, kot jo predvideva predlog zakona, bi tako predstavljala bistven odmik od praks v Evropi.

Agencija upa, da bo predlagatelj skrbno preučil posredovane pripombe in začel dialog z vsemi vpletenimi, da bi skupaj našli ustrezno rešitev.

 

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava