Skoči do osrednje vsebine

Agencija odgovarja novinarki POP TV Katarini Matejčič

Kljub neimplementaciji direktive EECC je AKOS konec lanskega leta objavil razpis za dodelitevradijskih frekvenc s čimer po mnenju pravnikov krši pravo EU: zakaj razpisa niste prilagodili oz zakaj ste ga sploh objavili?

Kot je agencija že večkrat javno pojasnila, so navedbe teh pravnikov, neresnične. Agencija je v javnem razpisu z javno dražbo za podelitev več frekvenčnih pasov, namenjenih komercialnemu ponujanju storitev končnim uporabnikom, upoštevala veljavno zakonodajo ter duh in usmeritve direktive oz. Evropskega zakonika o elektronskih komunikacijah (EECC). Morebitni ponudniki na javnem razpisu, ki že teče, tako ne bodo v ničemer prikrajšani. Bi pa nepopravljive posledice lahko nastale, če bi agencija odlaša s podelitvijo frekvenc, za katere so operaterji izrazili interes in jih tudi nujno potrebujejo. Slovenija bi zaostala za drugimi državami EU v tehnološkem razvoju. Poleg tega bi z odlašanjem podelitve frekvenc država tvegala kazni zaradi nespoštovanja zavez iz evropskega akcijskega načrta za 5G in EECC.

Zakaj Slovenija še vedno ni implementirala evropske direktive (kar pomeni, da ZEK-om1 mi v skladu z evropskim pravnim redom).  EK je zato proti nam že začela postopek: vaš komentar.

Ustrezna in pravočasna implementacija evropskih direktiv v slovenski pravni red ni v pristojnosti Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS. Pripravo novega Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), ki bo implementiral omenjeno direktivo, vodi Ministrstvo za javno upravo. Agencija zato ne komentira implementacije direktive.  

Slovenija je ravno letos januarja izgubila tožbo proti EK zaradi neimplementacije direktive o trgu finančnih inštrumentov in moramo plačati 750.000 evrov: se lahko zgodba ponovi v tem primeru?

Agencija ne more komentirati morebitnih postopkov Evropske komisije in kazni zaradi ne-implementacije direktiv, saj njihova implementacija ni v pristojnosti agencije. Je pa agencija pristojna za podelitev frekvenc za mobilne tehnologije, med katerimi so tudi frekvence, primerne za 5G, ki jih Slovenija mora podeliti skladno z zavezami evropskega akcijskega načrta za 5G in EECC. Kot že omenjeno v prvem odgovoru, nepodelitev frekvenc predstavlja tveganje in morebitne kazni za Slovenijo.

Na razpis letijo tudi dodatne kritike: da ne omogoča obročnega odplačevanja; da ne vsebuje določb o obveznosti souporabe, dostopu do gostovanja in skupni postavitvi infrastrukture; da favorizira velike in ohranja že obstoječo asimetrijo...: vaš komentar.

Kot rečeno, je  agencija upoštevala veljavno zakonodajo ter duh in usmeritve direktive oz. Evropskega zakonika za elektornske komunikacije  (EECC).

Kritiki prav tako trdijo, da niste izvedli in javno objavili analize trga mobilnih storitev: zakaj?

Tudi ta trditev ne drži. Agencija je analizo trga mobilnih storitev izvedla in povzetek tudi javno objavila skupaj z informativnim memorandumom (osnutkom razpisne dokumentacije) za javni razpis z večfrekvenčno dražbo na začetku avgusta 2020. Agencija ob tem poudarja, da ji zakonodaja ne nalaga javne objave ali javnega posvetovanja v zvezi z dokumentoma, ki ju je agencija zaradi želje po transparentnosti vseeno objavila.

 

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava