Analiza stanja povpraševanja po višjih hitrostih dostopa do interneta in e-vsebinah za oktober 2020

Analiza stanja povpraševanja po višjih hitrostih dostopa do interneta in e-vsebinah za mesec oktober 2020, ki jo za agencijo periodično opravljajo pogodbeni izvajalci, je pokazala, da ima skoraj polovica anketiranih (49%) hitrost prenosa podatkov svojega domačega dostopa do interneta do 100 Mbit/s, hitrosti višje od 100 Mbit/s pa ima 19%, skoraj tretjina (30%) vprašanih pa ne pozna svoje hitrosti. 58% vprašanih je s pomočjo programov za merjenje hitrosti vsaj enkrat preverilo dejansko hitrost prenosa podatkov, ki jo ima doma.

V bodoče bi slaba polovica (47 %) anketirancev želela še intenzivneje uporabljati časovni zamik pri storitvah televizije. 37 % anketirancev bi si želelo v večji meri predvajati vsebine neposredno z interneta, približno tretjina pa bi želela v večji meri uporabljati storitve E - uprave in video storitve na zahtevo. Izrazit poskok je opazen pri uporabi videokonferenc z več udeleženci v visoki revoluciji, saj bi kar 15% več vprašanih kot lani v prihodnosti želelo uporabljati to storitev.

Ključni dejavniki pri izbiri ponudnika interneta ali paketa storitev so kvaliteta storitev, hitrost interneta, nizka cena in paketna ponudba. Skoraj polovica vprašanih pa med pomemben element pri izbiri ponudnika uvršča tudi hiter odziv ponudnika v primeru nedelovanja storitev. Za višjo hitrost prenosa podatkov/interneta ni pripravljeno plačati več skoraj 74% anketirancev, saj jih od teh kar 62,4% višje hitrosti trenutno ne potrebuje. Večina anketiranih (79%) v domačem okolju uporablja brezžično domače omrežje (WiFi), preko katerega se s pomočjo računalnika, tablice ali telefona povezuje v internet.

Največ anketiranih gospodinjstev uporablja storitve IP televizije (54%), sledi ji kabelska televizija (40,3%).  Končni uporabniki se odločajo za izbran tip dostopa do televizije zato, ker je v paketu, sledi razlog dodatne storitve, na tretjem mestu je cena.

Najpogostejša težava, s katero se srečuje skoraj 42% anketirancev, je prekinjeno delovanja interneta, na 37% se je povečal tudi delež tistih, ki imajo težave z Wi-Fi povezavo (lani 30%), tako kot lani je 90% vprašanih pomembno, da internet dela neprekinjeno.

Anketiranci večinoma dobro skrbijo za varno uporabo interneta, saj večina njih zaščiti občutljive in osebne informacije (85%), prav tako pa se izogibajo prenosu nenavadnih aplikacij in aplikacij iz neznanih virov (86%). Anketiranci razmeroma dobro poznajo Uredbo o varstvu osebnih podatkov na spletu (GDPR); skoraj tri četrtine (72%) se jih zaveda, da so na podlagi uredbe strožji pogoji za veljavno privolitev posameznikov za obdelavo podatkov, skoraj dve tretjini (63%) ve, da ima posameznik pravico izvedeti, katere podatke o njem ima določeno podjetje.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava