Objavljamo raziskavi o zadovoljstvu s poštnimi storitvami med splošno in poslovno javnostjo za leto 2018, ki smo ju izvedli v sodelovanju s podjetjem Episcenter d.o.o.
Glavni zaključki Raziskave o zadovoljstvu s poštnimi storitvami med splošno javnostjo (n=705) so:
- Indeks zadovoljstva z univerzalno poštno storitvijo ima vrednost 69,5, kar kaže na zadovoljstvo uporabnikov poštnih storitev.
- Polovica anketiranih obišče pošto 1-3 mesečno, dobra polovica vedno isto pošto.
- Da je delovni čas pošt ustrezen meni, tako kot preteklo leto, dve tretji anketirancev.
- Največji delež anketirancev (tretjina) mesečno odda do 2 pisma in tretjina prejme 5-9 pisem.
- Na letni ravni odda pakete: petina anketirance do 2 mase do 2 kg, več kot polovica nobenega mase od 2 do 10 kg in dobre tri četrtine nobenega nad 10 kg.
- Dve tretjini anketirancev meni, da bi moral biti rok za prenos pisma D+1, večina meni, da je dostava pošiljk potrebna vseh 5 delovnih dni v tednu ter polovica, da sobotna dostava ni potrebna
- Najpomembnejši dejavnik kakovosti je, tako kot pretekla leta, lokacija pošte. Najbolj pomembna značilnost poštne storitve pa delovni čas.
- Poleg Pošte Slovenije so anketiranci največ uporabljali storitve DPD, DHL in GLS. Kot razlog za uporabo drugih izvajalcev dve petini anketirancev navaja hitrost prenosa.
- Anketirancev, ki bi bili pripravljenih plačati višjo ceno poštnih storitev, da se ohrani dostava na dom je 44 %. Za to so pripravljeni plačati 12,2 % višjo ceno, istočasno zna navesti ceno za prenos standardnega pisma le 8 %.
Glavni zaključki Raziskave o zadovoljstvu s poštnimi storitvami med poslovno javnostjo (n=307) so:
- Standardno pismo je najpogostejša vrsta pošiljke med srednjimi in velikimi podjetji.
- V svojih poslovnih prostorih večina sprejema in dve tretjini oddaja poštne pošiljke.
- Cena za prenos standardnega pisma je sprejemljiva za 72 % vprašanih podjetij.
- Večina meni, da bi morale pošiljke prispeti naslednji delovni dan (D+1) in da je dostava pošiljk potrebna vseh 5 delovnih dni v tednu, le desetina, da je smiselna tudi ob sobotah.
- Podjetja so večinoma zadovoljna s storitvami Pošte Slovenije, povprečna ocena je 4,2.
- Najpomembnejši dejavnik kakovosti je, tako kot pretekla leta, zanesljiv prenos poštnih pošiljk, sledita hiter prenos in zaupanje v ponudnika, najmanj pa lokacija in čakanje v čakalni vrsti.
- Pošta Slovenije je glavni izvajalec poštnih storitev za 83 % vprašanih. Med drugimi izvajalci so najpogostejši DHL, DPD in TNT.
- Cena in kakovost sta za večino glavna dejavnika zaradi katerih bi zamenjali Pošto Slovenije z drugim izvajalcem, zaupanje pa je še vedno glavni razlog za zvestobo.
- V primeru povišanja cene pisma za 5-10 % bi večina (60 %) še naprej uporabljalo to storitev, petina bi jo nadomestilo, v večini z elektronsko komunikacijo.