Skoči do osrednje vsebine

Zadovoljstvo uporabnikov s poštnimi storitvami za leto 2018

Objavljamo raziskavi o zadovoljstvu s poštnimi storitvami med splošno in poslovno javnostjo za leto 2018, ki smo ju izvedli v sodelovanju s podjetjem Episcenter d.o.o.  

Glavni zaključki Raziskave o zadovoljstvu s poštnimi storitvami med splošno javnostjo (n=705) so:

  • Indeks zadovoljstva z univerzalno poštno storitvijo ima vrednost 69,5, kar kaže na zadovoljstvo uporabnikov poštnih storitev.
  • Polovica anketiranih obišče pošto 1-3 mesečno, dobra polovica vedno isto pošto.
  • Da je delovni čas pošt ustrezen meni, tako kot preteklo leto, dve tretji anketirancev.
  • Največji delež anketirancev (tretjina) mesečno odda do 2 pisma in tretjina prejme 5-9 pisem.
  • Na letni ravni odda pakete: petina anketirance do 2 mase do 2 kg, več kot polovica nobenega mase od 2 do 10 kg in dobre tri četrtine nobenega nad 10 kg.
  • Dve tretjini anketirancev meni, da bi moral biti rok za prenos pisma D+1, večina meni, da je dostava pošiljk potrebna vseh 5 delovnih dni v tednu ter polovica, da sobotna dostava ni potrebna
  • Najpomembnejši dejavnik kakovosti je, tako kot pretekla leta, lokacija pošte. Najbolj pomembna značilnost poštne storitve pa delovni čas.
  • Poleg Pošte Slovenije so anketiranci največ uporabljali storitve DPD, DHL in GLS. Kot razlog za uporabo drugih izvajalcev dve petini anketirancev navaja hitrost prenosa.
  • Anketirancev, ki bi bili pripravljenih plačati višjo ceno poštnih storitev, da se ohrani dostava na dom je 44 %. Za to so pripravljeni plačati 12,2 % višjo ceno, istočasno zna navesti ceno za prenos standardnega pisma le 8 %.

Glavni zaključki Raziskave o zadovoljstvu s poštnimi storitvami med poslovno javnostjo (n=307) so:

  • Standardno pismo je najpogostejša vrsta pošiljke med srednjimi in velikimi podjetji.
  • V svojih poslovnih prostorih večina sprejema in dve tretjini oddaja poštne pošiljke.
  • Cena za prenos standardnega pisma je sprejemljiva za 72 % vprašanih podjetij.
  • Večina meni, da bi morale pošiljke prispeti naslednji delovni dan (D+1) in da je dostava pošiljk potrebna vseh 5 delovnih dni v tednu, le desetina, da je smiselna tudi ob sobotah.
  • Podjetja so večinoma zadovoljna s storitvami Pošte Slovenije, povprečna ocena je 4,2.
  • Najpomembnejši dejavnik kakovosti je, tako kot pretekla leta, zanesljiv prenos poštnih pošiljk, sledita hiter prenos in zaupanje v ponudnika, najmanj pa lokacija in čakanje v čakalni vrsti.
  • Pošta Slovenije je glavni izvajalec poštnih storitev za 83 % vprašanih. Med drugimi izvajalci so najpogostejši DHL, DPD in TNT.
  • Cena in kakovost sta za večino glavna dejavnika zaradi katerih bi zamenjali Pošto Slovenije z drugim izvajalcem, zaupanje pa je še vedno glavni razlog za zvestobo.
  • V primeru povišanja cene pisma za 5-10 % bi večina (60 %)  še naprej uporabljalo to storitev, petina bi jo nadomestilo, v večini z elektronsko komunikacijo.
Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava