Skoči do osrednje vsebine

Storitve na številki 116 000 bo zagotavljala Policija

Prvi oktober 2020 je svojevrstna prelomnica v zgodovini številke 116 000 v Sloveniji, saj bo storitve na tej številki, namenjeni za prijavo pogrešanih otrok,  po izvedenem javnem razpisu agencije in izdani odločbi o dodelitvi številke 116 000 s tem dnem začela zagotavljati Policija.

Z uslužbenci, ki bodo prijaviteljem pogrešanih otrok nudili podporo v slovenskem jeziku in vsaj še v angleščini ter so posebej usposobljeni za opravljanje dodeljenih nalog, vključno z usposabljanjem o načinu ravnanja z otroki glede na njihovo starost in zrelost, se pričakuje še višji nivo storitve kot v preteklem obdobju. Ker je čas zelo pomemben v primerih pogrešanih otrok, je bistvena visoka odzivnost klicnega centra, s čimer se bodo zlasti pri domačih primerih aktivnosti na terenu lahko začele izvajati hitreje, mednarodni primeri pa bodo predloženi ustreznim organom v teh državah. Ko bo primer zaključen, bo prijavitelju pogrešanega otroka po potrebi ponujena možnost nadaljnjega ukrepanja.

Kot je bilo do sedaj, bo storitev na številki za prijavo pogrešanih otrok 116 00 še naprej na voljo vsem brez kakršne koli zahteve za predhodno registracijo in ne bo časovno omejena. Delovala bo 24 ur na dan, sedem dni na teden in bo, kot ostali dve številki za klic v sili 112 in 113, brezplačna.

Številka 116 00 je sicer stopila v veljavo 15. februarja 2007, ko je Evropska komisija sprejela Odločbo o rezervaciji nacionalnega območja oštevilčenja, ki se začenja z »116«, za usklajene številke za usklajene storitve  z družbeno vrednostjo. Po Odločbi so morale države članice rezervirati šestmesten niz številk, ki se začenja s števkami 116, za družbeno koristne storitve v Evropi. To so storitve, ki izpolnjujejo posebno družbeno potrebo, zlasti tiste, ki prispevajo k blaginji ali varnosti državljanov ali posebnih skupin državljanov ali pa si državljani z njo pomagajo v stiski in so po možnosti v pomoč obiskovalcem iz drugih držav.

Prva taka je bila prav številka 116 000 za prijavo pogrešanih otrok. Evropska komisija je namreč pravice otrok  v svojem sporočilu COM(2006) 367 »Strategiji EU o otrokovih pravicah naproti«  uvrstila med svoje najpomembnejše prednostne naloge. Pristojni nacionalni regulativni organi so od  31. avgusta 2007 zavezani, da dodeljujejo številke iz priloge odločbe.

Številka 116 000 je sicer dosegljiva v vseh državah Evropske unije. Raziskava o mesečnih izdatkih gospodinjstev za storitve elektronskih komunikacij, izvedena v oktobru 2019, je pokazala, da to številko trenutno pozna okoli 11% odstotkov vprašanih, v primerjavi s 79%, ki jih pozna številko 112, ki pa je namenjena širšemu spektru klicev v sili in zato bistveno bolj prepoznavna.

V Sloveniji poleg številke 116 000 uporabljamo še dve številki iz nabora 116, obe za družbeno koristne storitve, in sicer:

116 111 – telefon za otroke v stiski, kjer storitev zagotavlja Zveza prijateljev mladine Slovenije in

116 123 – telefon za pomoč v duševni stiski, kjer storitev zagotavlja Slovenska zveza društev za telefonsko pomoč v stiski.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava