Nova24 TV: domnevno sporna poslovna praksa operaterja

Agencija odgovarja uredništvu Nova24 TV.

Prejeli smo prijavo zoper »nepravično« poslovanja podjetja Telemach, oziroma njihovih pogodbenikov. Zgodba je sledeča:

Telemach po DPD-ju pošilja brez vednosti stranke pogodbe za katere se niso dogovorili. Torej v primeru prijave, je poštar pripeljal priporočeno pošiljko. Prosil je, da stranka podpiše papir, stranka mu reče, da bi rada prebrala, a poštar pove, da nima časa čakati in da naj pač podpiše. Stranka je podpisala, da preveri kaj se dogaja.

Prejela je pogodbo z novo sim kartico, čeprav že ima naročnino eno leto na drugo številko, pri Telemachu. Pogodbo, ki jo je kasneje prejela, se zanjo sploh ni dogovarjala, dobesedno je prišla kot strela iz jasnega. Paket je nastavljen tako, da prvih 6-mesecev ne plačaš ničesar, pol pa začnejo hoditi položnice. Stranka Telemacha je zadevo preverila, poslala vse skupaj nazaj na Telemach, jih pozvala, da pogodbo stornirajo, saj je bila po njenem mnenju sklenjena nezakonito. Pozvala jih je, da na tak način ne bi smeli poslovati in če se to enkrat zgodi, posreduje medijem. Odločila se je, da ne bo čakala, kajti izvedela je, da to ni osamljen primer in ji ni vseeno za vse starejše, ki nimajo pojma, kaj se v takšnem primeru dogaja.

Po pridobljenih informacijah pogodbeniki Telemacha pač pošiljajo te pogodbe in probajo po domače rečeno »ujeti na zanko« ljudi, kdor pač podpiše, podpiše.  Težava nastane pri nekom, ki se na to ne spozna, oni pa od tega vlečejo provizije. Da še enkrat omenimo, paket je 6-mesecev brezplačen, kar pomeni, da prva položnica pride čez 6-mesecev, ko je že prepozno prekiniti pogodbo, s katero se stranka zaveže 24 mesecev.

Agencija je tovrstno ravnanje Telemacha oziroma njegovega predhodnika Tušmobil zaznala že v letu 2012. V primeru, da dostavljavec pošiljke naslovniku da preko pametne tablice elektronsko v podpis potrdilo o dostavi pošiljke, podpis pa se hkrati avtomatično vnese tudi v samo pogodbo, to zagotovo predstavlja zavajajočo in nepošteno poslovno prakso, ki jo ZVPNPP prepoveduje. Potrošnik namreč podpiše nekaj, o čemer sploh ni seznanjen, hkrati pa brez podpisa dostave, sploh ne more prevzeti pošiljke, da bi se z njeno vsebino seznanil. Po potrošniški zakonodaji lahko sicer pri nakupu na daljavo potrošnik v roku 14 brez obrazložitve odstopi od sklenjene pogodbe.

Ker AKOS ni neposredno pristojen za fazo sklepanja potrošniških pogodb, smo o zadevi obvestili TIRS, ki je že v letu 2012 izdal Tušmobilu (sedaj Telemach) odločbo, s katero je tako prakso prepovedal. Odločbo je potrdilo tudi Upravno sodišče, Telemach pa naj bi po naših informacijah s sporno prakso prenehal oziroma poskrbel za to, da je sedaj potrošnik jasno seznanjen, kateri dokument podpisuje.

V kolikor se je opisano nedovoljeno prakso ponovno začelo uporabljati, je za ukrepanje pristojen TIRS kot organ nadzora nad nepoštenimi poslovnimi praksami.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava