Skoči do osrednje vsebine

RTV Slovenija: označevanje vsebin na dužbenih omrežjih

Agencija odgovarja urednici oddaje Infodrom na RTV Slovenija Tini Antončič.

Pripravljam prispevek, s katerim želimo otroke opozoriti na to, da če nek vplivnež za nek določen produkt trdi, da je odločen oziroma najboljši, to ni nujno res, saj obstaja možnost, da je bil za to trditev plačan, nikjer (v videu) pa ni tega posebej označil oziroma povedal. Ali pri nas obstaja zakon, ki določa, da bi take vsebine na teh platformah (Youtube) morale biti označene, oziroma kakorkoli drugače napovedane?

Trenutna slovenska zakonodaja ne ureja oglaševanja na družbenih omrežjih in storitvah, kot sta Instagram in Snapchat. Zakon o avdiovizualnih medijskih storitvah (ZAvMS), ki sicer ureja oglaševanje na linearnih (TV) in nelinearnih (VOD) medijskih storitvah in med drugim v 19. členu določa tudi, da se morajo avdiovizualna komercialna sporočila povsem jasno prepoznati kot taka, tovrstnih storitev namreč ne regulira. Teoretično bi določbe ZAvMS sicer lahko veljale tudi za vplivneže, če bi imeli ti na npr. Youtubu svoj kanal, ki bi ga pri AKOS priglasili kot avdiovizualno medijsko storitev na zahtevo. Do sedaj takšnih priglasitev še ni bilo.

EU je pripravila dokument, ki (če se ne motim) članice zavezuje k sprejetju posebne zakonodaje na tem področju? Kaj bo torej Slovenija morala pripraviti in do kdaj?

Prenovljena Direktiva o avdiovizualnih medijskih storitvah je bila v uradnem listu EU objavljena 28. novembra 2018, države članice pa jo morajo v svoje nacionalne zakonodaje prenesti do 19. septembra 2020. Ta direktiva nekatera področja regulacije širi tudi na platforme za izmenjavo videov (VSP). Med drugim bo tudi za VSP-je veljalo, da morajo biti avdiovizualna komercialna sporočila jasno opredeljena in razpoznavna kot taka. V direktivi je posebej izpostavljeno, da njen namen "ni urejanje storitev družbenih medijev kot takih, vendar bi morala biti storitev družbenega medija zajeta, če je ponudba programov in videov, ki jih ustvarijo uporabniki, bistvena funkcija te storitve. Za ponudbo programov in videov, ki jih ustvarijo uporabniki, bi se lahko štelo, da predstavlja bistveno funkcijo storitve družbenega medija, če avdiovizualna vsebina ni le stranska dejavnost oziroma ne predstavlja le manjšega dela dejavnosti zadevne storitve družbenega medija.

Za implementacijo omenjene direktive je sicer pristojno Ministrstvo za kulturo.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava